Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1|Wiśniowa 56

Konferencja z okazji Światowego Dnia Własności Intelektualnej pt. „Grasz w ochronę?

W dniu dzisiejszym odbywa się świetna konferencja Urzędu Patentowego.
Dokąd zmierza technologia? Innowacje w świecie cyfrowym. Własność intelektualna w branży gier. Warto odsłuchać

Konferencja „Grasz w ochronę? Własność Intelektualna w świecie gier” – 26 kwietnia 2022 r. zorganizowana przez Urząd Patentowy RP wspólnie z Ukraińskim Instytutem Własności Intelektualnej.

Konferencja „Grasz w ochronę? Własność Intelektualna w świecie gier” organizowana jest pod Honorowym Patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Partnerami wydarzenia są Światowa Organizacja Własności Intelektualnej oraz Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej.

Jak co roku, z okazji Światowego Dnia Własności Intelektualnej, zapraszamy do udziału w konferencji, podczas której przybliżymy świat własności intelektualnej, tym razem w świecie gier video.

Prawa autorskie do postaci bohatera, znak towarowy dla nazwy i logotypu gry, wzór przemysłowy interfejsu graficznego użytkownika, patent na nowe rozwiązanie techniczne w grze – własność intelektualna łączy się z grami video na wiele sposobów. Co więcej, walka z klonowaniem gier wideo jest niemal tak stara, jak sama ich historia.

Dziś zarówno o własności intelektualnej, jak i o grach video trudno jest myśleć inaczej niż w skali globalnej. Osiągnięcie sukcesu rynkowego danej gry nie ogranicza się jedynie do wprowadzenia atrakcyjnego produktu na rynek przy wsparciu licznych działań promocyjno-reklamowych. Często wymaga to także opracowania właściwej strategii ochrony własności intelektualnej, tym bardziej, że gra wideo to dzisiaj, dzięki Internetowi, produkt dostępny niemal w każdym zakątku świata.

Podczas konferencji „Grasz w ochronę? Własność Intelektualna w świecie gier” spojrzymy na gry z kilku perspektyw. Spróbujemy odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Jak wspierać i chronić innowacje i kreatywność młodzieży?
  • Jak skutecznie chronić własność intelektualną w branży gier?
  • Na jakie wsparcie może liczyć branża tworzenia gier video?

W roli prelegentów w Konferencji wezmą udział nie tylko twórcy i producenci gier, ale także eksperci zajmujący się kwestiami ochrony praw własności intelektualnej oraz przedstawiciele administracji prezentujący różnorodne programy wsparcia dla tego sektora. W trakcie wydarzenia wystąpią również nauczyciele i edukatorzy, którzy na co dzień pracują z młodymi pasjonatami wszelkich innowacji, w tym także w świecie cyfrowym.

Wydarzenie rozpocznie się 26 kwietnia, o godz. 9:00 i będzie transmitowane online z Urzędu Patentowego RP.

Ze względów bezpieczeństwa i okoliczności podyktowanych pandemią widzowie i słuchacze będą mogli uczestniczyć w konferencji online.

Transmisja będzie dostępna na stronie internetowej Urzędu Patentowego RP.

CISCO
ECVET - European Credit System for Vocational Education and Training
Polaris
Skip to content