Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1|Wiśniowa 56

Konkurs „AI4Youth Sztuczna Inteligencja” rozstrzygnięty

Notka na stronie Ministerstwa Rozwoju i Technologii

O projekcie

AI4Youth (AI, ang. Artificial intelligence, AI) to projekt firmy Intel realizowany we współpracy z rządami na całym świecie. Jego celem jest rozwijanie kompetencji młodzieży związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Program ma także zwiększyć umiejętności młodych ludzi – nie tylko technologiczne, ale i społeczne.

Od maja 2021 do listopada 2022 nasze ministerstwo prowadziło ogólnopolski projekt pilotażowy programu. Był on adresowany do uczniów i nauczycieli publicznych szkół średnich. Dziś miało miejsce rozstrzygnięcie konkursu finałowego.

O konkursie

Zadaniem uczestników było opracowanie i wykonanie projektów opartych o algorytmy sztucznej inteligencji. Musiały być one zgodne z tematyką i ideą Celów zrównoważonego rozwoju.

Wyróżnione prace świadczą o dużym potencjale polskich uczniów do tworzenia zaawansowanych rozwiązań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Nauczanie w szkołach tego rodzaju umiejętności przyczyni się w dłuższym okresie do podniesienia poziomu cyfryzacji i produktywności polskich firm

– powiedział wiceminister Piotr Uściński.

W konkursie wzięło udział ponad 200 uczniów, zrealizowali oni łącznie 88 projektów. Kapituła konkursu wskazała 30 finałowych projektów, spośród których wyłoniono 5 zwycięskich prac.

Zwycięzcy

  • System zdolny do rozpoznawania oraz analizy gestów wykonywanych przez użytkownika (Virtual Hand App) – Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Kole;
  • System diagnostyki guzów mózgu (BTDS) – Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Iłży);
  • Rozszerzenie do przeglądarki Chrome, które dba o poprawną postawę podczas pracy przy komputerze (Straighten Up) – Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie;
  • Aplikacja umożliwiająca poprawę jakości życia osobom niepełnosprawnym poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji do komunikacji z drugim człowiekiem (LiSA Locked-in Syndrome Assistant) – Zespół szkół nr 6 im. Karola Brzostowskiego w Suwałkach
  • Aplikacja pozwalająca na eliminację wad postawy u osób pracujących w pozycji siedzącej, której celem jest nabycie nawyku dobrej postawy przy siedzeniu (Anygarb (Anti-Hump)) – Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Tarnowie;

Stwórz postać elektroniczną plansz

Celem konkursu jest zaproponowanie koncepcji przeniesienia do komputera plansz z wystawy plenerowej „Wiśniowa 56, Mokotów, Warszawa, Polska – 123 lata historii” i zaprezentowanie ich w ciekawy i przejrzysty sposób w wersji elektronicznej z możliwością poszerzania lub uzupełniania ich treści. W załączeniu 10 początkowych plansz – plansze. UWAGA! Celem projektu nie jest przeniesienie wszystkich plansz 1-1. […]

ŁUKASZ CUP 2024/25

,,Na świecie tym są takie dniGdy niebo drży, bo padł gol.To był strzał, to jest szał,To jest sport, to sport” 28 i 29 września b.r., w przepięknej scenerii parku Warszawskiego Centrum Sportu Młodzieżowego ,,Agrykola” przy ul. Myśliwieckiej 9, ruszyła kolejna edycja mistrzostw Szkoły w piłce nożnej ,,ŁUKASZ CUP 2024/25”. O olbrzymim zainteresowaniu tego turnieju świadczy […]

Olimpiada Historyczna 2024/2025

Zapraszamy do wzięcia udziału w LI Olimpiadzie Historycznej 2024/ 2025 r. Chętnych uczniów prosimy o zgłoszenie się do swojego nauczyciela historii, lub do Pani Sylwii Dorożko, koordynatora Olimpiady w szkole. Zgłoszenia trwają do końca października.

Formularz zgłoszenia do Olimpiady Poltechinfo

Szanowni Uczniowie, Prosimy o wypełnienie poniższego formularza, aby potwierdzić, czy zapisaliście się na oficjalnej stronie Olimpiady Poltechinfo. Formularz Przypominamy, że rejestracja uczniów na Olimpiadę Liderów Telekomunikacji i Informatyki POLTELEINFO kończy się 6 października.Pierwszy etap Olimpiady odbędzie się we wtorek 15 października 2024 r. w godzinach 8:00 – 11:00. Uczniowie będą musieli zalogować się na platformę […]

CISCO
ECVET - European Credit System for Vocational Education and Training
Polaris
Skip to content