BIBLIOTEKA (WYPOŻYCZALNIA I CZYTELNIA)
czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 – 16:00.
Godziny pracy nauczycielek bibliotekarek
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek | |
Beata Walczak | 7.30 – 16.00 | 7.30 – 16.00 | 7.30 – 16.00 | 7.30-16.00 | 7.30 – 13.30 |
Znajdziesz nas na FB: Biblioteka na Wiśniowej
e-mail: biblioteka_staff@poczta.fm lub biblioteka@tm1.edu.pl
MOL NET+
W szkolnej bibliotece działa system wypożyczania książek MOL NET+. Działanie jego polega na przeniesieniu danych (w tym katalogu bibliotecznego OPAC), które dotychczas znajdowały się w szkolnym komputerze w tzw. „chmurę”. Dzięki temu katalog zbiorów bibliotecznych dostępny jest do przeglądania i wypożyczania na „zewnątrz”, w ogólnodostępnej sieci internetowej. Użytkownicy otrzymują również:
· automatyczne przejście pomiędzy kontem w MOL NET+ a kontem ucznia w dzienniku elektronicznym UONET+,
· intuicyjne wyszukiwanie zbiorów (z opcją podpowiedzi podczas wpisywania tekstu).
· możliwość rezerwacji zasobów biblioteki o każdej porze z dowolnego urządzenia posiadającego dostęp do internetu,
· podgląd aktualnych zestawień bibliograficznych tworzonych przez bibliotekarza, takich jak nowości czy zestawienia lektur,
· możliwość przeglądania własnego konta wypożyczeń, gdzie znajdują się między innymi informacje o pozycjach zarezerwowanych (termin odbioru), wypożyczonych (możliwość prolongaty) i przetrzymywanych.
Dostęp do konta bibliotecznego możliwy jest po podaniu adresu email – domyślnie jest to ten sam adres, który został wpisany w Dzienniku UONET+. Uczeń, który korzysta z Dziennika, loguje się do biblioteki tym samym adresem=loginem i hasłem.
Profil użytkownika w katalogu OPAC zawiera następujące informacje:
· dane osobowe zalogowanego czytelnika,
· formularz zmiany hasła do katalogu OPAC,
· informacje o wypożyczeniach,
· informacje o ewentualnych zaległościach,
· informacje o pozycjach zarezerwowanych,
· oraz historię wszystkich wypożyczeń czytelnika.
Jeśli w systemie rezerwacje i prolongaty są aktywne wówczas przy wypożyczeniach dostępna jest funkcja „Przedłuż termin”, a przy rezerwacjach „Usuń rezerwację”.
Jak zalogować się do katalogu OPAC po raz pierwszy?
Czytelnik (uczeń), aby się zalogować do OPAC-a:
· musi posiadać wpisany w dane osobowe adres e-mail, ponieważ loguje się do OPAC poprzez wpisanie adresu e-mail,
· jeśli loguje się po raz pierwszy musi najpierw zarejestrować e-mail w systemie logowania klikając na kluczyk na stronie OPACa, a następnie na „Załóż konto”, które umożliwia ustalenie hasła do logowania,
· czytelnik, który już wykonywał kiedyś akcję „Załóż konto” dla podanego w bibliotece adresu e-mail, może od razu logować się do katalogu OPAC.